Od 1946 roku był wykładowcą Wolnego Studium Sztuk Plastycznych a od 1947 roku Państwowego Ogniska Kultury Plastycznej w Rzeszowie.
W twórczości rzeźbiarskiej kontynuował tradycje tzw. stylu zakopiańskiego oraz polskiej odmiany art deco, w postaci, jaką można określić mianem drugiego stylu zakopiańskiego. Największymi osiągnięciami rzeźbiarskimi artysty są wystroje kościołów w Kraczkowej, Mazurach, Rudnej Wielkiej, Trzcianie, Sanoku i innych miejscowościach.
W obrazach Zbigniewa Krygowskiego koloryt organizuje układ kompozycyjny całości. Od roku 1929 w obrazach artysty widać ewolucje od naturalizmu do kolorytu podporządkowanego wymogom płaszczyznowej kompozycji malarskiej.
Kompozycje paryskie z lat 1931-33 cechuje jednobarwność, szeroka skala użytych barw chromatycznych o minimalnym nasyceniu oraz sylwetowa artykulacja plam barwnych.
Lata od 1944 do 1949 poświęcił tworzeniu własnej formuły malarskiej; nawiązywał do niektórych kierunków postimpresjonizmu, fowizmu i ekspresjonizmu.
Drugim etapem były eksperymenty z lat 1958-1975, kiedy ostatecznie ukształtował swój styl. Stworzył oryginalną formułę obrazu kolorystycznego, niemającą odpowiedników w dorobku nowoczesnego polskiego koloryzmu. Malował jasne obrazy w impresjonistycznej tonacji o akwarelowej teksturze.
Płaszczyznowość obrazów paryskich zastąpił nową odmianą trójwymiarowości, wynikającą z budowania formy kolorem. Taka formuła malarska kształtowała się pod wpływem rzeźbiarskiej wrażliwości oraz rzeźbiarskiego wykształcenia a także rzeźbiarskiej działalności Zbigniewa Krygowskiego.